YAKINDA: Paganini Dersleri Serisi

Yakında Paganini 24 Kapris ile ilgili, bunların nasıl çalışılacağına dair ipuçları ve püf noktalarını paylaşacağım yeni bir seriye başlayacağımı duyurmaktan mutluluk duyarım.

Buna ek olarak kendi parmak numaralarım ve yay önerilerimi görebileceğiniz, kendi edisyonumu da önümüzdeki günlerde yayınlayacağım.

Paganini'nin 24 Kaprisi aslında çok ilginç bir eser. Çocukken her zaman teknik açıdan zorlu parçalar çalmak isterdim, çünkü bunu yapan kemancıları hep çok etkileyici bulurdum. Tüm bu zor pasajları çalabilmek, teknik çalışmalar, onlular, çift ses flajoleler, sol el pizzicatoları, çekerek/iterek staccatolar, ricochet’ler, hızlı tel geçişleri, parmak oktavları… Tüm bunlar bir kemancının ulaşabileceği en yüksek virtüözite seviyesini gösteriyorlar. Paganini’nin eserleri, çocukluğumda kendimi iyi bir kemancı olarak görmem açısından, benim için ulaşılması gereken bir zirveydi.

Günümüzde birçok kemancı halen bu eserleri maalesef sadece teknik gösteriş amacıyla çalışmaya devam ediyor. Ben de küçükken bu hataya düştüğümü söylemeliyim.

Elbette müzikal anlayışım, zamanla yalnızca teknik becerilerimi geliştirmenin ötesine geçti. Eğer gerçekten etkileyici bir müzisyen ve kemancı olmak istiyorsak, bundan çok daha fazlasını yapmalıyız. Ancak aynı zamanda Paganini Kaprisleri çok daha müzikal bir şekilde çalabilir ve çalmalıyız; bunları yalnızca üstesinden gelinmesi gereken bir dizi teknik pasajdan ibaret olarak görmemeliyiz.

Paganini 24 Kapris’in tüm albüm kaydı ilk olarak 1947'de büyük İtalyan kemancı Ruggiero Ricci tarafından gerçekleştirildi, o zamandan bu yana birçok kemancı onu izledi. Geçen yıl Tonhalle Zürih'te ben de bu hedefime nihayet ulaştığım için çok mutluyum.

Bu ipuçlarının genç kemancı arkadaşlarımın yanı sıra, ciddi bir müzik kariyerine giden yolda Paganini'nin eserlerini repertuarlarına eklemek isteyen ileri düzey öğrencilerin yanı sıra, keman çalmaya geç yaşta başlayan yetişkinlerin de yararlı bulacağından eminim.

Yıllar önce Andante Dergisi’nde Alexander Markov ile yapılan bir röportajda, tekniğin daha iyi müzik yapmak için bir araç olarak görülmesi gerektiğini okumuştum. Paganini 24 Kapris de bir istisna değil. Teknik pasaj ipuçlarının yanı sıra, onları daha ilginç hale getirmek için cümleleme ilgili önerilerim de olacak. Müziğe önem verirseniz, teknik şeyleri çalmak da bazen kolaylaştırır!

Bu arada albümümün tamamını aşağıda YouTube üzerinden oynatma listesi olarak izleyebilir veya Spotify üzerinden dinleyebilirsiniz.

Alican Süner

Turkish classical violin soloist Alican Süner

https://www.alicansuner.com
Previous
Previous

Daha iyi bir sanatçı olma süreci aceleye gelmez

Next
Next

Büyük keman tonu: 3 ipucu